Υπό έλεγχο οι ηλεκτρονικές πωλήσεις πολυτελών brands

Από την έντυπη έκδοση της naftemporiki.gr

Της Αγγελικής Κοτσοβού
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Σημαντική νίκη των εταιρειών πολυτελείας στις προσπάθειές τους να σταματήσουν την πώληση των προϊόντων τους σε πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon και η eBay, καθώς το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο υποστήριξε το δικαίωμά τους να προστατεύσουν την εικόνα τους.

Οι ιδιοκτήτες πολυτελών ειδών έχουν επιδοθεί εδώ και αρκετό καιρό σε «σταυροφορία» εναντίον εκείνων που, όπως υποστηρίζουν, εκμεταλλεύονται την αποκλειστικότητα και επωνυμία των προϊόντων τους. Online πλατφόρμες, όπως η Amazon και η eBay, υποστηρίζουν από την πλευρά τους ότι οι περιορισμοί στις online πωλήσεις είναι αντι-ανταγωνιστικές και πλήττουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου είναι σε υπόθεση που αφορά τη θυγατρική της αμερικανικής εταιρείας καλλυντικών Coty στη Γερμανία και τη γερμανική εταιρεία λιανικής Parfumerie Akzente, που πωλεί τα προϊόντα της Coty σε διάφορα sites ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης και της Amazon, παρά την επιθυμία της εταιρείας. «Ένας προμηθευτής πολυτελών αγαθών μπορεί να απαγορεύσει τους εξουσιοδοτημένους διανομείς του από την πώληση αυτών των αγαθών σε τρίτους, μεταξύ των οποίων και διαδικτυακές πλατφόρμες όπως η Amazon» αναφέρει η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

«Μια τέτοια απαγόρευση είναι αρμόζουσα και, επί της αρχής, εναρμονίζεται με ό,τι είναι αναγκαίο για τη διατήρηση της πολυτελούς εικόνας των αγαθών» επισημαίνεται.

Η Coty, ανάμεσα στα εμπορικά σήματα της οποίας συγκαταλέγονται τα Marc Jacobs, Calvin Klein και Chloe, χαιρέτισε την απόφαση, που έχει νομικό βάρος στις 28 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Έπειτα από αρκετά χρόνια αβεβαιότητας, αυτό σημαίνει ότι τα brands πολυτελείας μπορούν να καθορίσουν πώς τοποθετούνται σε ψηφιακές πλατφόρμες και πρόκειται για μια ξεκάθαρη απόφαση για την προστασία της εικόνας των πολυτελών brands, την υπεράσπιση της δουλειάς των ομάδων μας και την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών» ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Από την άλλη, η Parfumerie Akzente υποστήριξε ότι πληροί τους όρους online πωλήσεων που έχουν θέσει οι ιδιοκτήτες πολυτελών αγαθών. «Εξουσιοδοτημένοι έμποροι όπως εμείς μπορούν να πωλούν επώνυμα προϊόντα σε πλατφόρμες τρίτων, υπό την προϋπόθεση ότι πληρούμε τις προϋποθέσεις που είναι αναγκαίες και εύλογες για τη διατήρηση της εικόνας των πολυτελών ειδών» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος Κάι Ρένχεν σε ανακοίνωσή του. Η Amazon αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο.

Έπειτα από έντονες παρασκηνιακές διαβουλεύσεις από τις LVMH, Richemont και άλλες εταιρείες ειδών πολυτελείας, οι ευρωπαϊκές αρχές ανταγωνισμού παρουσίασαν το 2010 κανόνες που επιτρέπουν τους ιδιοκτήτες εμπορικών σημάτων με μερίδιο αγοράς κάτω του 30% να μπλοκάρουν τους online retailers χωρίς καταστήματα από τη διανομή των προϊόντων τους.

Το ζήτημα είχε διχάσει τις χώρες της Ε.Ε., με τη Γερμανία να εμφανίζεται πρόθυμη να προωθήσει τις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου. Σε δύο παρόμοιες περιπτώσεις, η γερμανική αρχή κατά των καρτέλ υποχρέωσε την Adidas και την Asics να άρουν τέτοιες απαγορεύσεις, με το επιχείρημα ότι οι online πλατφόρμες είναι σημαντικές για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους καταναλωτές.   

Δημοφιλή Αρθρα