ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Αυτούς τους συνδυασμούς τροφών θα πρέπει οπωσδήποτε να τους αποφεύγεις! Δες γιατί…

Υπάρχουν τρόφιμα που δεν ταιριάζουν μεταξύ τους και μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στο στομάχι και όχι μόνο.

Για το λόγο αυτό αν και ακολουθούμε μια υγιεινή διατροφή, δεν είναι παράξενο κάποιες φορές οι συνδυασμοί τροφών που επιλέγουμε να μην είναι οι καλύτεροι δυνατοί για το σώμα μας.
 
Δείτε παρακάτω μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα.
 
Κακάο + γάλα
 
 
Το κακάο είναι πλούσιο σε οξαλικό οξύ το οποίο μπλοκάρει την απορρόφηση του ασβεστίου. Όταν συνδυάζεται με ασβέστιο, συμβάλλει στη δημιουργία κρύσταλλων οξαλικού ασβεστίου, οι οποίοι βλάπτουν τα νεφρά σε μεγάλες ποσότητες. Σίγουρα μια κούπα κακάο με γάλα την εβδομάδα δεν θα σας κάνει κακό, όμως να είστε προσεκτικοί, ιδιαίτερα αν έχετε πρόβλημα με τα νεφρά.
 
Σαλάτα + ντρέσινγκ με λεμόνι ή ξύδι
 
 
Πολλές βιταμίνες των λαχανικών -όπως τα καροτενοειδή- απαιτούν την κατανάλωση λιπαρών για να απορροφηθούν σωστά. Κάθε φορά όμως που βάζετε στις σαλάτες σας λεμόνι ή ξύδι σκέτο, στερείτε από το σώμα σας σημαντικό ποσοστό θρεπτικών στοιχείων. Η λύση; Προσθέστε στη σαλάτα μαζί με το ντρέσινγκ λιπαρά τρόφιμα όπως αβοκάντο, ελιές ή ξηρούς καρπούς.
 
Μακαρόνια με τυρί + ντομάτα
 
 
Οι αμυλώδεις υδατάνθρακες στα μακαρόνια ξεκινούν ήδη να απορροφώνται από τη στιγμή `που θα έρθουν σε επαφή με τη γλώσσα μας, με τη βοήθεια της πτυαλίνης που βρίσκεται στο σάλιο. Οι ντομάτες από την άλλη πλευρά περιέχουν κάποια οξέα τα οποία ακόμα και σε μικρή ποσότητα «χαλάνε» την απορρόφηση των υδατανθράκων, εμποδίζοντας τη σωστή πέψη του αμύλου. Οι πρωτεΐνες στο τυρί χειροτερεύουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Προτιμήστε λοιπόν μη όξινα λαχανικά και πρασινάδες, όπως ο βασιλικός για τα μακαρόνια σας.
 
Αβγά + μπέικον
 
 
Ο αγαπημένος αυτός συνδυασμός πρωινού δεν είναι και τόσο καλή επιλογή. Το σώμα μας δαπανά αρκετή ενέργεια για να τον πέψει, στερώντας έτσι από τον οργανισμό ενέργεια που χρειαζόμαστε για την υπόλοιπη ημέρα. Αντικαταστήστε λοιπόν το μπέικον με ντομάτες. Το αντιοξειδωτικό σελήνιο που έχουν τα αυγά απορροφάται καλύτερα με τα οξέα από τις ντομάτες, ενώ το λυκοπένιο στις ντομάτες έχει ακόμα καλύτερη δράση για το σώμα όταν συνδυάζεται με τη βιταμίνη Ε που βρίσκεται στον κρόκο.
 
Δημητριακά + Χυμός πορτοκάλι
 
 
Τα δημητριακά σε συνδυασμό με το χυμό πορτοκάλι, ιδιαίτερα το πρωί, δεν θα σας δώσουν την ενέργεια που περιμένετε. Αντιθέτως θα ταλαιπωρήσουν το στομάχι σας. Τα οξέα στο χυμό επιβραδύνουν σημαντικά τη δράση του ενζύμου που διασπά τους υδατάνθρακες. Για τον ίδιο λόγο, δεν συνίσταται να συνδυάζετε δημητριακά με άλλα ξινά φρούτα ή μούρα. Αν θέλετε να πιείτε ένα χυμό, κάντε το μία ώρα μετά το γεύμα.
 
Πίτσα + αναψυκτικά
 
 
Ο συνδυασμός υδατανθράκων, πρωτεΐνης και αμύλου στην πίτσα δαπανά σημαντικό ποσοστό ενέργειας για την πέψη. Η προσθήκη της ζάχαρης από το αναψυκτικό στην εξίσωση επιβραδύνει αρκετά τις διαδικασίες στο στομάχι. Αποτέλεσμα; Πρήξιμο και βαρύ στομάχι. Επίσης, η ζάχαρη δεν μπορεί να φτάσει στο έντερο, εκεί όπου πρέπει να φτάσει για να διαλυθεί, εξαιτίας του γεμάτου στομαχιού. Ο συνδυασμός των παραπάνω μπορεί να προκαλέσει στομαχικά προβλήματα αν το παρακάνετε με αυτό το είδος γεύματος. Οποιοδήποτε ζαχαρούχο ρόφημα θα πρέπει να καταναλώνεται μία με μιάμιση ώρα αφού φάτε.
 
Λευκό ψωμί + μαρμελάδα
 
 
Το επεξεργασμένο αλεύρι σε συνδυασμό με γλυκό αποτελεί… γενναία δόση γρήγορης απορρόφησης υδατανθράκων οι οποίοι εκτοξεύουν τη γλυκόζη στα ύψη. Θα σας δώσει μεν, ενέργεια για λίγο, όμως θα ακολουθήσει αίσθημα «βαλτώματος» και κακή διάθεση. Επίσης, ο παραπάνω συνδυασμός δεν είναι ό,τι καλύτερο για το έντερό σας, το οποίο δυσανασχετεί σε κάθε συνδυασμό επεξεργασμένης ζύμης και ζάχαρης. Αντ’ αυτού, αντικαταστήστε το λευκό ψωμί με ολικής άλεσης και ακόμα καλύτερα ξεφορτωθείτε τη μαρμελάδα και βάλτε μέλι.
 


Πηγές: brightside.me, in2life.gr