ΕΛΛΑΔΑ

Πωλούσαν «μαΐμού» αυτοκίνητα σε ανυποψίαστους καταναλωτές

Πολυμελής σπείρα έκλεβε ΙΧ και στη συνέχεια αναζητούσε ίδια τρακαρισμένα μοντέλα για να χρησιμοποιήσουν τα έγγραφά τους στις παράνομες πωλήσεις.

Μια ακόμη σημαντική επιτυχία είχαν οι υπηρεσίες Ασφαλείας της Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας καθώς εξάρθρωσαν πολυμελή εγκληματική οργάνωση τα μέλη της οποίας πραγματοποιούσαν κλοπές αυτοκινήτων σε Αττική και Αχαΐα και την περαιτέρω παράνομη πώλησή τους.

Η σπείρα από την πώληση των αυτοκινήτων είχε εισπράξει πάνω από 1 εκατ. ευρώ!

Οι Αστυνομικοί έως σήμερα έχουν εξιχνιάσει συνολικά 110 κλοπές οχημάτων και η έρευνα συνεχίζεται!

Οι επιτήδειοι έκλεβαν τα αυτοκίνητα και στη συνέχεια αναζητούσαν τρακαρισμένα ίδια οχήματα στο Διαδίκτυο όπου τα αγόραζαν και κατόπιν με την Άδεια των τρακαρισμένων παραποιούσαν τους αριθμούς πλαισίων των κλεμμένων και τα μεταπωλούσαν  «νόμιμα» σε ανυποψίαστους καταναλωτές. Αυτή είναι η γνωστή μέθοδος των αυτοκινήτων «μαΐμού» για τα οποία το Newsauto.gr έχει κάνει εκτενή ρεπορτάζ.

Για όσα κλεμμένα οχήματα δεν μποορύσαν να βρουν ίδια τρακαρισμένα τότε η σπείρα προχωρούσε στην διάλυσή τους και τα πωλούσε ως ανταλλακτικά! 

Πιο συγκεκριμένα οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών συνέλαβαν συνολικά 14 μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και ο αρχηγός της.

Η δράση της εγκληματικής οργάνωσης , τοποθετείται γεωγραφικά σε πολλές περιοχές της Χώρας και για την εξάρθρωσή της πραγματοποιήθηκε ευρείας κλίμακας αστυνομική επιχείρηση σε Αχαΐα, Αττική και περιοχές της Ημαθίας.

Επιπλέον, το παράνομο περιουσιακό όφελος που αποκόμισαν τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης από την παράνομη δράση τους ξεπερνά το 1.000.000 ευρώ.

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της υπόθεσης είναι ότι μέχρι στιγμής οι Αρχές έχουν εντοπίσει και κατασχέσει 70 κλεμμένα οχήματα για τα οποία έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες, ώστε να αποδοθούν το συντομότερο δυνατό στους νόμιμους ιδιοκτήτες τους, και επιπλέον εξετάζουν ως προς την νομιμότητά τους πολλές ακόμα πωλήσεις οχημάτων.

Ο Προϊστάμενος Γραφείου Δημοσίων Σχέσεων και Ενημέρωσης Δημοσιογράφων Αστυνόμος Β΄ Ιγνάτιος Τριανταφύλλου ανέφερε ότι: «Για την υπόθεση αυτή, συνελήφθησαν στις 20/6/2019, στην Αχαΐα, στην Αττική και στην Βέροια Ημαθίας από τους αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών, 13 άνδρες, ηλικίας από 25 έως 48 ετών ετών, καθώς και μια 30χρονη.

Από την έρευνα που ενήργησαν οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών πρόεκυψε ότι οι δράστες, από το έτος 2011 είχαν συστήσει δομημένη εγκληματική οργάνωση με αρχηγό 48χρονο ημεδαπό που έχει συλληφθεί.

Η δράση της εγκληματικής οργάνωσης αναπτύχτηκε στο πεδίο της συστηματικής διάπραξης διακεκριμένων κλοπών και πιο συγκεκριμένα κλοπών αυτοκινήτων.

Ως προς την μεθοδολογία της δράσης, εξακριβώθηκε ότι τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης αφού διέπρατταν κλοπές αυτοκινήτων κυρίως μικρού κυβισμού, με καλή μεταπωλητική αξία, στην συνέχεια παραποιούσαν τα χαρακτηριστικά τους και τα διέθεσαν προς πώληση (είτε αυτούσια είτε τμηματικά ως εξαρτήματα) σε άλλους πολίτες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η εγκληματική οργάνωση, είχε αναπτύξει «Δίκτυο Πελατών», φθάνοντας στο σημείο να διαπράττει κλοπές κατά παραγγελία, δηλαδή αφαιρούσαν συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων, κυρίως για να αντικαταστήσουν άλλα ιδίου τύπου που είχαν υποστεί βλάβες ή φθορές.

Επίσης σε πολλές περιπτώσεις αναζητούσαν οχήματα που είχαν υποστεί βλάβες λόγω τροχαίου ατυχήματος, μέσω ιστοσελίδων αλλά και με φυσική παρουσία σε συνεργεία αυτοκινήτων, ακόμη και στο εξωτερικό, τα οποία αγόραζαν και στην συνέχεια τα εισήγαγαν στην Χώρα ,όπου τα ταξινομούσαν.

Έπειτα, είτε τοποθετούσαν ανταλλακτικά από τα κλεμμένα αυτοκίνητα σε αυτά που είχαν βλάβη ,είτε πλαστογραφούσαν στους αριθμούς πλαισίου των κλεμμένων αυτοκινήτων, τους αριθμούς πλαισίου που είχαν τα τρακαρισμένα αυτοκίνητα και τα παρουσίαζαν ως «νόμιμα».

Για να καλύπτουν οι δράστες τα ίχνη τους, σε περίπτωση αποσυναρμολόγησης οχημάτων, εξαφάνιζαν τα μέρη τα οποία περίσσευαν και μπορούσαν να οδηγήσουν στην ταυτοποίηση των κλεμμένων αυτοκινήτων, τα οποία κατέστρεφαν σε διαλυτήρια μετάλλων.

Επίσης για να μην εντοπίζονται από τις Αρχές, οι δράστες, αφού αφαιρούσαν τα οχήματα, τα εγκατέλειπαν για μικρό χρονικό διάστημα σε γειτονικές περιοχές και όταν εξασφάλιζαν ότι δεν είχαν αναζητηθεί μέσω συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού (GPS),τα μετέφεραν σε ελεγχόμενους χώρους και κυρίως σε τέσσερα συνεργεία αυτοκινήτων που χρησιμοποιούσε η οργάνωση.»

protothema.gr