Νέα αύξηση έως και 10% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Aυτό που φαίνεται να αλλάζει σημαντικά φέτος είναι το κόστος καυσίμων, καθώς η τιμή του καυσίμου μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο εξακολουθεί να κυμαίνεται πάνω από τα 1.000 ευρώ ο τόνος, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι κυμαινόταν στα 400 ευρώ ο τόνος. Το κόστος καυσίμων, που σε κανονικές περιόδους αποτελούσε το 30-35% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων, με τις αυξήσεις των τιμών από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 και όλο το 2022, έφτασε να αποτελεί τώρα το 60-70% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων. Οι εταιρίες επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση με αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ως ένα βαθμό. 

Μειωμένη η κίνηση

Βέβαια, οι αυξήσεις στα εισιτήρια αναμένεται να επηρεάσουν και την ακτοπλοϊκή κίνηση, η οποία αναμένεται να κινηθεί από 10% έως 20% χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2019, με την εγχώρια αγορά να επηρεάζεται πολύ περισσότερο.

Ηδη τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022 το ακτοπλοϊκό μεταφορικό έργο επιβατών ήταν μειωμένο κατά περίπου 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ και οι προκρατήσεις για το τρίτο τρίμηνο του έτους κινούνται ακόμα χαμηλότερα από τις αντίστοιχες του 2019. Τα γκρουπ ξένων τουριστών έχουν σχεδόν εκλείψει ως απόρροια των δύο ετών κορονοϊού, ενώ σημαντικές αγορές, όπως η κινεζική, παραμένουν κλειστές. Οσον αφορά στη μεταφορά φορτίων, κινείται σε περίπου ίδια επίπεδα με το 2019.

πηγη  https://eleftherostypos.gr/