Ευρεία δημοσιότητα γνωρίζει τις τελευταίες ώρες η πρόταση χρηματοδότησης που υπέβαλε στον Περιφερειάρχη Κρήτης διακεκριμένο μέλος ΔΕΠ του Τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης για τη δημιουργία εμβολίου αντιμετώπισης του κορωνοϊού.
Για το λόγο αυτό και για την αποφυγή της άκριτης διακίνησης στα ΜΜΕ της πρότασης, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Σύμφωνα με τα διεθνώς παραδεδεγμένα, υπάρχει ένας συστηματικός τρόπος χαρακτηρισμού του επιπέδου ωριμότητας (Technology Readiness Level - TRL) οποιασδήποτε νέας τεχνολογίας, κατά τον κύκλο ανάπτυξης ενός προϊόντος, από τη βασική έρευνα στην παραγωγή. Η μετάβαση από το εργαστήριο στο τελικό προϊόν είναι μία διαδικασία επίπονη και χρονοβόρα, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τη δημιουργία ενός εμβολίου για ένα νέο ιό.
Σε εποχές μεγάλης αγωνίας και φόβου, τα όρια μεταξύ μιας ενδιαφέρουσας ερευνητικής υπόθεσης και ενός πανίσχυρου θεραπευτικού μέσου γίνονται δυσδιάκριτα για πολλούς ανθρώπους. Η επιστημονική κοινότητα οφείλει να παρέχει λύσεις, όπου αυτές είναι εφικτές, αλλά και να αποφεύγει την καλλιέργεια αστήρικτων προσδοκιών που θα μπορούσαν να βλάψουν αντί να ωφελήσουν.
Επίσης, η χρηματοδότηση της έρευνας βασίζεται στην κατάθεση προτάσεων και δεδομένων, ακολουθώντας συγκεκριμένες διαδικασίες αξιολόγησης. Οι έκτακτες καταστάσεις για τη δημόσια υγεία που δημιουργεί η πανδημία του COVID-19 έχουν αναδείξει μια σειρά από οδούς χρηματοδότησης για πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα που ασχολούνται με την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.
Η πρόταση της συναδέλφου θα εξεταστεί τις αμέσως επόμενες ημέρες από ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων και τα αρμόδια συλλογικά όργανα του Πανεπιστημίου Κρήτης ως προς την ωριμότητα και την υποσχόμενη αποτελεσματικότητά της. Σε περίπτωση κατά την οποία υπάρξει θετική εισήγηση θα ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες, όπως για κάθε ερευνητική πρόταση, διαδικασίες.
Από την Πρυτανεία
 
Η απάντηση στο τηλεφώνημα, στη συζήτηση με τον Τζίμη.
 
Η ανάγκη παραμονής στο σπίτι λόγω κορονοϊού και οι περιορισμοί δυνατότητας άσκησης σε ανοιχτούς χώρους, επιβάλλουν μια τροποποίηση του τρόπου εξάσκησης, ώστε αφενός να έχει αποτέλεσμα (προσαρμογές) και ταυτόχρονα να μην καταλήξει μονότονη και εν τέλει εγκαταλειφθεί.
 
Στο πλαίσιο των δράσεων για την ενίσχυση της επαφής των μαθητών με το μαθησιακό περιβάλλον και την εκπαιδευτική διαδικασία εντάσσεται από αύριο, Δευτέρα 30 Μαρτίου, η εκπαιδευτική τηλεόραση.