Ποια είναι η καλύτερη άσκηση για τον εγκέφαλο, σύμφωνα με το Χάρβαρντ

Οι ερευνητές του Χάρβαρντ αξιολόγησαν τον τρόπο με τον οποίο η τακτική σωματική δραστηριότητα επηρεάζει τη γνωστική λειτουργία.

Ένας από τους βασικούς πυλώνες μιας υγιούς ζωής είναι η σωματική άσκηση. Τα οφέλη της άθλησης είναι πολλά και ποικίλα, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά, όσον αφορά την υγεία των οστών, των μυών και του καρδιαγγειακού συστήματος. Τώρα, το Χάρβαρντ ανέδειξε πώς η τακτική σωματική δραστηριότητα ωφελεί τον εγκέφαλο και, πιο συγκεκριμένα, τις δεξιότητες μνήμης και σκέψης.

Το ίδρυμα επεσήμανε ότι η άσκηση παράγει χημικές ουσίες που διεγείρουν την ανάπτυξη νέων αιμοφόρων αγγείων στον εγκέφαλο, καθώς και την επιβίωση των εγκεφαλικών κυττάρων. «Υπάρχουν πολλά στοιχεία πίσω από αυτό», δήλωσε ο Scott McGinnis, καθηγητής νευρολογίας στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, ο οποίος ανέφερε ότι η παρακολούθηση ενός προγράμματος μέτριας σωματικής άσκησης για έξι μήνες έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τις περιοχές του εγκεφάλου.

Επιπλέον, η άσκηση βελτιώνει τη διάθεση και τον ύπνο, καθώς και τη μείωση του στρες και του άγχους. Όλες αυτές οι παράμετροι με τη σειρά τους επηρεάζουν τις γνωστικές λειτουργίες. Αν και δεν είναι γνωστό ποια σωματική άσκηση είναι καλύτερη από άλλες για τη βελτίωση της μνήμης, σχεδόν όλες οι έρευνες έχουν επικεντρωθεί σε μία: το περπάτημα. Ωστόσο, σύμφωνα με τον νευρολόγο του Χάρβαρντ, «άλλες μορφές αερόβιας άσκησης που χτυπάνε την καρδιά είναι πιθανό να παράγουν παρόμοια οφέλη».

Μια πρόσφατη μετα-ανάλυση αξιολόγησε διάφορες παραμέτρους της άσκησης (συχνότητα, ένταση, διάρκεια, είδος ή όγκος) και τις επιδράσεις τους στη γνωστική λειτουργία σε παιδιά, ενήλικες και ηλικιωμένους. Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η σωματική δραστηριότητα ωφελεί τη συνολική γνωστική λειτουργία και όλα τα υπογνωστικά επίπεδα, ιδίως η αερόβια άσκηση και η άσκηση αντοχής. Από όλες τις ηλικιακές ομάδες, οι ηλικιωμένοι παρουσίασαν τα μεγαλύτερα οφέλη της άσκησης στη συνολική νόηση, την εκτελεστική λειτουργία και τη μνήμη.

Πώς να αξιοποιήσετε στο έπακρο την άσκηση

Το Χάρβαρντ προσφέρει τις ακόλουθες συμβουλές σχετικά με το πώς η τακτική άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία:

  • Προσπαθήστε να αθλείστε με μέτρια ένταση, όπως γρήγορο περπάτημα για 150 λεπτά την εβδομάδα.
  • Ξεκινήστε με λίγα λεπτά την ημέρα και αυξήστε κατά 5 έως 10 λεπτά κάθε εβδομάδα.
  • Να είστε υπομονετικοί, καθώς αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι χρειάζονται περίπου έξι μήνες για να αρχίσετε να αποκομίζετε τα γνωστικά οφέλη της άσκησης

πηγη  https://www.healthstat.gr/

Δημοφιλή Αρθρα