Πως θα είναι η αυτοκίνηση μετά το 2035;

Η απόφαση των κρατών-μελών της ΕΕ, για την αλλαγή των δεδομένων, σε βάθος δεκαετίας, είναι ξεκάθαρη, αλλά το τοπίο παραμένει θολό.

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσηςη απόφαση για το τέλος των θερμικών κινητήρων, φαίνεται να είχε δρομολογηθεί από τα τέλη Οκτωβρίου του 2022.

Η ΕΕ έλαβε την τελική απόφαση στις 28 Μαρτίου 2023. Σε αντίθεση με το αρχικό σχέδιο της Επιτροπής, το οποίο εγκρίθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, περίπου έξι εβδομάδες νωρίτερα, θα υπάρχει εξαίρεση για τα κλιματικά ουδέτερα, συνθετικά παραγόμενα καύσιμα, τα λεγόμενα e-fuels.

Το πώς ακριβώς θα ρυθμιστούν οι εξαιρέσεις γι’ αυτού του τύπου τα καύσιμα, θα πρέπει να αποφασιστεί έως το φθινόπωρο του 2024. Χωρίς, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα στη Γερμανία, να αποκλείεται το ενδεχόμενο μιας σημαντικής καθυστέρησης, ακόμα και τροποποίησης, σε ό,τι αφορά στην τελική απόφαση.

Αυτό συμβαίνει, διότι οι φωνές αντίθεσης στην κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, λαμβάνουν επίσημη μορφή, κυρίως από εκπρόσωπους του πλειοψηφικού Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ), που αναμένουν τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών του Ιουνίου, για να επαναπροσδιορίσουν τη στάση τους και να καθορίσουν τις δράσεις τους.

Υπάρχει, όμως και μια άλλη πολύ σημαντική παράμετρος. Τι ακριβώς σημαίνει για εμάς τους οδηγούς η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αν όντως γίνει πραγματικότητα, εντός του αρχικού χρονοδιαγράμματος; Προσπαθούμε να δώσουμε μερικές συνοπτικές απαντήσεις, στα πιο κρίσιμα ερωτήματα.

Είναι βέβαιο ότι όντως έρχεται η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων

Στην πραγματικότητα, ναι, γιατί βρέθηκε η απαραίτητη πλειοψηφία όταν ψηφίστηκε ο νόμος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Φεβρουάριο του 2023. Το Euractiv.com αναφέρει, με βάση ένα εκλογικό πρόγραμμα του ΕΛΚ που διέρρευσε για τις ευρωπαϊκές εκλογές που έχουν προγραμματιστεί για τον Ιούνιο του 2024, «ότι οι συντηρητικοί πολιτικοί θέλουν να σταματήσουν ενεργά την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης».

Τι θα ισχύσει με τα συνθετικά καύσιμα; 

Νομικά, από το 2035 και μετά, τα αυτοκίνητα, που εφοδιάζονται με θερμικούς κινητήρες, που έχουν ταξινομηθεί πρόσφατα θα επιτρέπεται να κινούνται μόνο με συνθετικά και όχι με ορυκτά καύσιμα. Γιατί το 2035, με τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί έως τώρα, δεν θα επιτρέπεται να ταξινομηθεί κανένα νέο αυτοκίνητο, που δεν πληροί τις προδιαγραφές μηδενικών ρύπων.

Μπορώ να συνεχίσω να οδηγώ το αυτοκίνητό μου, μετά το 2035;

Πολλοί οδηγοί αναρωτιούνται ήδη τι θα γίνει με τον βενζινοκινητήρα ή τον πετρελαιοκινητήρα τους, όταν πλησιάσει η προθεσμία. Η απάντηση είναι σαφής. Θα υπάρχει προστασία παππού για όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που είναι ταξινομημένα στην ΕΕ έως το 2034. Δεν είναι το ίδιο αποσαφηνισμένο, το καθεστώς αγοράς παλαιών μεταχειρισμένων.

Θα υπάρχουν ακόμα ανταλλακτικά μετά το 2035;

Ναί. Η ΕΕ έχει από καιρό τον κανόνα σύμφωνα με τον οποίο οι κατασκευαστές υποχρεούνται να διαθέτουν ανταλλακτικά τουλάχιστον επτά χρόνια μετά τη διακοπή της κυκλοφορίας ενός μοντέλου.

Θα υπάρχουν ακόμα ορυκτά καύσιμα στα πρατήρια μετά το 2035;

Το diesel και η βενζίνη θα εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα, ακόμη και μετά το 2035, οπωσδήποτε όμως, λόγω και της χαμηλότερης ζήτησης, το δίκτυο ανεφοδιασμού αναμένεται να συρρικνωθεί.

Η πρόθεση της ΕΕ για τον εξηλεκτρισμό του στόλου, θα έχει υλοποιηθεί έως το 2035;

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα διαρκέσει πολύ περισσότερο από το 2035. Είναι δεδομένο, όμως, ότι έως τότε θα έχει βελτιωθεί σημαντικά το δίκτυο υποστήριξης μιας τόσο ριζικής αλλαγής.

Η ΕΕ σε αριθμούς αυτοκινήτων

  • 243 εκατομμύρια οχήματα είναι ταξινομημένα επί του παρόντος στην ΕΕ
  • Η μέση ηλικία ενός αυτοκινήτου είναι τα 11,5 χρόνια
  • Το 76,7 τοις εκατό όλων των εμπορευμάτων στην ΕΕ μεταφέρονται δια ξηράς
  • 22 νέα οχήματα ταξινομήθηκαν ανά 1.000 κατοίκους το 2020
  • 9,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην ΕΕ (συν 23,7 τοις εκατό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος)
  • Το 2019 εξήχθησαν 5.000.566 αυτοκίνητα – αξίας 124 δισ. ευρώ
  • Το 25 τοις εκατό όλων των αυτοκινήτων που παράγονται παγκοσμίως προέρχονται από την ΕΕ
  • Το ποσοστό των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων είναι 47,5 τοις εκατό
  • Το ποσοστό των εναλλακτικών (BEV, PHEV, υβριδικά) είναι 24,5 τοις εκατό .
  • 14,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στην αυτοκινητοβιομηχανία, δηλαδή…
  • 6,7 τοις εκατό όλων των θέσεων εργασίας στην ΕΕ
  • Υπάρχουν 226 εργοστάσια συναρμολόγησης και παραγωγής οχημάτων στην ΕΕ
  • Τα μηχανοκίνητα οχήματα αντιστοιχούν σε φόρους 440,4 δισ. ευρώ.

πηγη https://www.newsauto.gr/

Δημοφιλή Αρθρα